.
صفحه اصلي آرشيو جستجو پيوند ها تماس با ما
 
آخرین عناوین
کاهش 15درصدی بارندگی در مازندران

مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای مازندران گفت: امسال بارندگی در استان نسبت به مدت مشابه سال گذشته 15درصد کاهش داشته است.

به گزارش شمال نیوز  محمدابراهیم یخکشی امروز در گفت‌وگو با فارس اظهار داشت: با توجه به بارش‌های نیمه اول سال آبی، کاهش بارندگی و کاهش بارش برف در ارتفاعات شرکت آب منطقه‌ای مازندران براساس تاسیسات آبگیری خوبی انجام داده است.

وی با اشاره به اینکه بیش از 95 درصد سدها و آببندان‌ها آبگیری شدند، افزود: 700 میلیون متر مکعب آب سدها و آببندان‌ها ذخیره شد که با توجه به مصارف کشاورزی مازندران پاسخگو نیستند که بخش عمده آن از آب بهنگام رودخانه‌ها تامین شود.

مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای مازندران ادامه داد: این شرکت قبل از فصل زراعی نسبت به بازسازی و مرمت سردهنه‌ها اقدام کرده تا مردم به راحتی بتوانند از این آب استفاده کنند.

یخکشی با اشاره به وجود 81 هزار حلقه چاه زراعی مجاز در مازندران، اظهار داشت: برنامه‌ریزی شده که 600 میلیون متر مکعب آب از این چاه‌ها به مصرف بخش کشاورزی برسد.

این مقام مسئول تصریح کرد: همچنین شرکت آب منطقه‌ای در برخی از مناطقی که با کمبود آب مواجه است بحث طرح نوبت‌بندی آب را در دستور کار دارد و این کار از ابتدای فصل زراعی به ویژه در دشت هراز و تجن در حال انجام است.

مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای مازندران افزود: با تلاش شبانه‌روزی ماموران تقسیم و توزیع آب به نوبت در اختیار کشاورزان قرار گرفته که خشکسالی آن چنانی نداشتیم گرچه در برخی از مناطق با مشکل کم آبی مواجه هستیم.

یخکشی خاطرنشان کرد: امسال حدود 30 درصد رودخانه‌های مازندران نسبت به مدت مشابه سال قبل کاهش روان آب و همچنین بارندگی نیز نسبت به مدت مشابه سال گذشته 15 درصد کاهش داشته است که از مردم انتظار داریم همچون گذشته مشارکت جدی داشته باشند و با نیروهای شرکت آب منطقه‌ای در امر تقسیم و توزیع آب همکاری داشته باشند.

وی بیان داشت: انتظار ما این است که در تاسیساتی که آب ذخیره می‌شود به ویژه آببندان‌ها که مدیریت آن به صورت مشارکتی است دقت بیشتر و صرفه‌جویی صورت گیرد تا در ماه‌های گرم پیش رو دچار کمبود آب نشویم.
- /350


ایمیل مستقیم :‌ info@shomalnews.com
شماره پیامک : 5000592323
 
working();

ارسال نظر :
پاسخ به :





نام : پست الکترونیک :
حاصل عبارت روبرو را وارد نمایید :
 
working();

« صفحه اصلي | درباره ما | آرشيو | جستجو | پيوند ها | تماس با ما »
هرگونه نقل و نشر مطالب با ذكر نام شمال نيوز آزاد مي باشد

سامانه آموزش آنلاین ویندی
Page created in 0.09 seconds.